Рэкамендацыі бацькам па эканамічным выхаванні дзяцей у сям'і
- Гаварыце дзецям, якім спосабам зарабляюцца сямейныя грошы і на што яны разыходзяцца.
2. Тлумачце дзецям, як выглядае ваша працоўная дзейнасць, якая прыносіць даход.
3. Папрасіце дзіця купіць да абеду прадукты на пэўную суму у Вашай прысутнасці і зрабіце гэта самі. Параўнайце: у каго гэта атрымалася лепш.
- Калі Вы вырашылі даваць дзіцяці грошы на кішэнныя выдаткі, то старайцеся, каб на цацкі ён збіраў сам.
- Не ператварайце грошы ў спосаб пакарання або заахвочвання.
- Унушайце дзіцяці, што нішто не даецца дарма: трэба працаваць, каб зарабіць грошы.
- Вучыце дзяцей разумець розніцу паміж жаданнямі і патрэбамі. Яны павінны ўмець вымяраць свае жаданні з магчымасцямі сям'і і навучыцца атрымліваць жаданае цаной уласных намаганняў.
8. Чытайце і абмяркоўвайце з дзецьмі дзіцячую літаратуру эканамічнай накіраванасці: «Царэўна-жаба», «Марозка», «Казка пра рыбака і рыбку», «Дзюймовачка», «Муха-цакатуха», «Цуды ў кашальку», «Вяршкі і карэньчыкі», «Пеўнік і бабовае зярнятка» і г.д.
Работа с текстами сказок
Сказка А.С. Пушкина «О рыбаке и рыбке»
Задание: ответить на вопросы: - Почему старик по первой просьбе отпускает рыбку? - Какой стала старуха после последней встречи старика с золотой рыбкой? - Как повела себя старуха с простыми людьми, когда стала боярыней? - Так какая же была золотая рыбка по своему характеру? - Почему золотая рыбка не выполнила последнее желание старухи? - Если ты станешь предпринимателем, каким ты будешь?
Русская народная сказка «Морозко».
Задание: ответить на вопросы: - Как жилось падчерице в доме отца? - Почему мачеха к ней относилась? - Как девица относилась к работе? - Зачем мачеха приказала мужу отвезти девушку в лес? - Какую награду получила девица от Морозко? - Игра «Богатство - это дар». - Как разбогатела падчерица?
Сказка С.Маршака «Кошкин дом».
Задание: ответить на вопросы: - Какую нужду испытывали котята? - Какие возможности были у тети Кошки? - Какие «золотые правила» она нарушала, когда отказала котятам в приюте?
Сказка Г.Х.Андерсена «Дюймовочка».
Задание: ответить на вопросы: - Почему ласточки улетают в теплые края? - Почему Дюймовочка захотела улететь на юг вместе с ласточкой? - Каким «золотым правилам» следовала ласточка, когда согласилась взять Дюймовочку с собой?
Правілы эканомнага карыстання вадой, цяплом і электраэнергіяй для бацькоў і дзяцей
1. Зачыняйце ваду ў кранах.
2. Не разлівайце ваду.
3. Зачыняйце кран, пакуль чысціце зубы.
4. Карыстайцеся шклянкай для паласкання рота.
5. Прымайце кароткі душ замест ванны.
6. Налівайце ў шклянку вады столькі, колькі вып'еце.
7. Мыйце свае асабістыя рэчы і вопратку для лялек не пад кранам, а ў тазіку.
8. Шчыльна зачыняйце кран, але не надавайце лішніх высілкаў.
9. Не пакідайце доўга адкрытымі фортачкі.
10. Зачыняйце за сабой дзверы, калі войдзеце ў памяшканне.
11. Не застаўляйце ў доме крыніцы цяпла (батарэі).
12. Не рабіце скразнякоў ў кватэры.
13. Выходзячы з хаты, праверце ці выключаны электрапрыборы (пліта, прас, тэлевізар і інш.).
14. Выключайце святло ў кватэры, ва ўсіх пакоях.
15. Нагадвайце дарослым выключаць святло, калі на вуліцы ўжо светла.
16. Калі глядзіце тэлевізар, папрасіце дарослага выключыць электрапрыборы, якія замінаюць прагляду тэлеперадачы.
17. Калі выходзіце ў іншы пакой, выключайце за сабой святло.